10 maj 2015

Pomoc na chore gardło?

 Cześć, dzisiaj napiszę co nieco o chorym gardle, przeziębieniu, no ogółem to co mi pomaga.
Z racji tego że w sobotę 'zachorowałam' a jutro jadę z klasą do Jump City jest trochę słabo, więc staram się jak najszybciej powrócić do zdrowia.

1. Mleko z miodem być może nie brzmi dobrze dla tych co nie przepadają za smakiem miodu (jak ja), ale uwierzcie mi nie jest tak źle. Do kubka ciepłego mleka dajemy niecałą łyżkę miodu, w moim przypadku działa to łagodząco na gardło.

2. Płukanki - ja znam 2 opcje; pierwsza polega na tym że do szklanki letniej wody dodajemy łyżeczkę soli jodowanej (kuchennej) i płuczemy tą mieszaniną gardło, druga: bierzemy szklankę i do połowy zalewamy ją letnią wodą, następnie dodajemy łyżeczkę wody utlenionej 3% . U mnie lepiej sprawdził się drugi sposób, gdyż sól miała ohydny (jak dla mnie) posmak i wywoływała u mnie wymioty :(.

3. Jogurty  -  ale tylko wtedy, gdy nie mamy gorączki, nie jedzmy produktów mlecznych gdy się ją ma :). U mnie działają na ból gardła kojąco.

4. Kisiele - również uśmierzają ból :D

5. Cukierki - tu dobrze sprawdzą się tabletki na gardło jak i zarówno zwykłe landrynki czy... mentosy. Tak to rozwiązanie sprawdziłam przez przypadek i mentosy to wg mnie bardzo dobre i tanie rozwiązanie (w porównaniu ze zwykłymi tabletkami)

6. Pianki - Jojo, Haribo czy inne również pomagają, no może nie mi (bo nie próbowałam, nie lubię ich) ale znajomi mają dobrą opinię na ich temat.


7.  Areozole/ Benzydamini hydrochloridum ; Tandum verde, UNIBEN,

8. Odpoczynek - myślę, że przeleżenie w łóżku choroby to najskuteczniejsze rozwiązanie; aktywność i wysiłek raczej przysporzą nam tylko problemów przy przeziębieniu

9. Elektronika- uspokaja, przynajmniej mnie, nie chodzi mi tu o 6 godzinne granie w simsy :P Tylko o np. puszczenie muzyki, albo obejrzeniu jakiegoś filmu.

10. Ciepło - ciepła herbata, ciepły koc, ciepłe skarpetki, ciepłe chusteczki(?!), ciepła piżama, ciepłe mleko z miodem... Wszystko ciepłe pomoże nam wyzdrowieć :P

►Jakie wy macie sposoby?
►Czy moje się przydały?


37 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy post :)
    Jestem tutaj pierwszy raz i na pewno pozostanę na dłużej. :)
    Obserwuje i zapraszam do siebie :)
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. 1 - ZARAZ SPROBUJE!
    pezydatne rady!

    Obserwuje i licze na rewanz :*
    http://pinkintherain.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post, taki zdrooowy. <33 Ja na gardło piję syrop z mniszka lekarskiego mojej mamy lub ciepłą herbatkę z cytryną lub sokiem. Świetne porady i extra post! ;** Zostaję na dłużej.
    Obserwuję i pozdrawiam cieplutko,
    Jo H.
    http://swiat-zwariowaneej.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. ja piję zazwyczaj mleko z miodem, ale zdziwiłam się dy na gardło je się pianki :) zapraszam do mnie, jesteś mile widziana :) www.aleksandramoryn-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne porady :)
    Ja też podobnie się kuruje w czasie choroby :)
    Obserwuje :*
    http://nastolatkiswiat1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zazwyczaj miód jem łyżką i tabletki z apteki :P
    Ale twoje porady się na pewno kiedyś mi przydadzą :)

    http://martynencjatestuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. wielkie dzięki za sposoby, wszystkie wydają się przyjemne i z pewnością lepsze od sposobów mojej mamy czy babci :))
    Mam do ciebie prośbę, jestem tu kilka miesięcy i nie wiem czy komuś podoba się co tu robię, możesz zajrzeć? Z góry dziękuję z całego serduszka :))
    http://pinkflapi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne rady :) Przydatne :*
    http://vkrzeszevska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba użyję tych rad, bo niestety choroba mnie też dopadła :( Przydatne rady, zapamiętam.
    Obserwuję :*

    ultrapaulina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za porady, zapisałam linka do posta w razie potrzeby:)
    efffie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne porady, dodaje do zakładek bo na pewno kioedyś się przydadzą :)
    Obserwuje i zapraszam
    http://jtere.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialne porady :)
    ehh mleko z miodem mmmm <3
    Obserwuje :) ~ http://littlewolf7.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. ciekawe porady ;)obserwuję i zapraszam do siebie ;)
    http://lilajanowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja zazwyczaj jak mam chore gardło to gorąca herbata z miodem i pod kocyk :)
    iza-introverted.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe pomysły i rady ;) ja najczęściej na chore gardło popijam mleko z miodem (przyjemne z pożytecznym hah :D)

    Dzięki za odwiedziny i zapraszam częściej ;)
    martuskaaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajnie, że dodałaś taki post :)Może kiedyś się przydać :) Pozdrawiam i zapraszam ;) ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny post :) Skuteczna kuracja na gardło zawsze się przyda ;) Dziękuję za odwiedziny i zapraszam częściej :D
    http://olapajakblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Widzę że chorowanie na słodko <3
    Zdrowia życzę :D Wracaj szybko ;*
    http://ci-nnamon-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe sposoby :D Chociaż mi najlepiej pomaga zdecydowanie przeciwieństwo ciepła, czyli ZIMNO! Zawsze muszę zjeść loda lub wypić szklankę coli z lodem, gdy boli mnie gardło - mój organizm wychodzi z założenia, że strażak wrzątkiem pożaru nie ugasi :D No ale ile ludzi, tyle metod, bardzo też lubię tabletki i mentosy, od razu mi lepiej :) Dużo zdrówka!
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też tak czasem jest, czasem po prostu zjem loda i mi przechodzi, a czasem się pogarsza...
      Eh... różnie to.
      Dzięki, coraz zdrowiej się czuję :P

      Usuń
  20. Koniecznie muszę zapisać gdzieś twoje sposoby! Mnie dzisiaj niestety męczy ból głowy ;c Zdrowia życzę!
    Pozdrawiam ;)
    pusta-szklanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny wpis - podałaś naprawdę fajne sposoby :)
    Jeśli chodzi o mnie to ja najczęściej gdy boli mnie gardło idę do apteki i kupuję tabletki do ssania i płukanki :)
    Słyszałam również wiele dobrego o wspomnianym mleku z miodem ale jakoś tak nie mogę się do niego przekonać :/
    Na pewno pomaga mi też ciepło ... kocyk, herbatka, odpoczynek i jeszcze do tego muzyka - mój ulubiony sposób ♥ nie tylko na gardło ale i ogólnie na gorsze samopoczucie.


    Pozdrawiam i obserwuję :)

    jenssine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Płukanki i przede wszystkim odpoczynek! ;)

    bgrenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Moje gardło cierpi przez ostatni tydzień... Tabletki na gardło przez ciągłe używanie zrobiły się okropne, aerozole pozostawiały niefajny posmak, więc ten post spadł mi z nieba. Czas wypróbować nowe sposoby radzenia sobie z bólem gardła...

    http://pannanikt001.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. super poradnik naprawde
    bede wpadał częsciej zapraszam do mnie http://music435.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. great post as always :) love your blog:)

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. mi pomaga mleko z miodem, pastylki na gardło i ciepłe napoje ;)
    zaobserwowałam, miło by mi było gdybyś się odwdzięczyła :3
    donutworrybehappy.blogspot.com - zapraszam do mnie, nowy post z propozycjami sukienek na mój bal, poklikasz w linki? :* będę wdzięczna

    OdpowiedzUsuń
  27. To tego twojego "zestawu" dorzuciłabym jeszcze z domowych sposobów mleko z czosnkiem. Smakuje i pachnie ochydnie, ale kuruje bardzo dobrze, jak się jeszcze wpakujesz pod kołdrę i "wypocisz". A poza tym na problemy gardłowe syrop z cebuli się używa. Siekasz surową cebulę do jakiegoś słoika, zasypujesz cukrem, tak powiedzmy łyżkę i zakręcasz. Gotowe tak po dwóch - trchech dniach. Osobiście nie cieprię cebuli, ale to jest po prostu dobre, bardzo słodkie. A no i kwesita diety - w większości najlepsze są zupy, w tym kremy. Raz, że nie trzeba gryźć, a przy chorobie to duży puls. A dwa, są "miękkie", czyli nie drapią.
    No, ale ja tu się rozgadałam,, a to miał bć twój post...
    Podsumowawywowując (widziałam kiedyś taką wersję ;P), bardzo fajny blog, wreszcie przemyślana szata graficzna zamiast jakiś cudów na kiju, przez które nic nie widać.
    Trzymaj się cieplutko, jak coś napiszesz, to daj znać.
    Zapraszam do mnie,
    Kuroneko, http://kotnasluzbie.blogspot.com/
    PS. Jak zobaczyłam nazwę, to się przestraszyłam, że to kolejny blog o Violettcie ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam właśnie często mam tak, że jak boli mnie gardło to lubię jeść sucharki, dają na jakiś czas ulgę... tak wiem dziwna jestem, jem też kanapki z czosnkiem, co w poście zapomniałam napisać, a Violette oglądałam... 2 lata temu :P

      Usuń
  28. Mleko z miodem jest też cudowne dla osób, które wykonują ćwiczenia wokalne :D no i coś co pomaga stety lub niestety to ALKOHOL ;) kieliszek wódki zabija bakterie na naszym gardziołku.

    whitemisses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie właśnie stąd biorą się bóle gardła, zaśpiewam 20x tą samą piosenkę na ising, po czym stwierdzam że nie umiem jej śpiewać - a na nastepny dzień gardło boli :/

      Usuń
  29. Dla mnie pierwszy sposób jest jednym z najlepszych, ciepło również dobrze pomaga :>
    pozdrawiam <3
    http://klaudiaworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja również stosuje miód na gardło.

    Pozdrawiam!
    http://alittle-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. 7 ,8 Najlepsze sprawdzone sposoboby,wgl wszystkie przydatne :)
    mycrazyworldpaula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. A ja pamiętam jak w dzieciństwie na problemy z gardłem babcia podawała mi właśnie ciepłe mleko z miodem, które działało łagodząco. Teraz, gdy jestem już dorosła to ratuję się suplementami z apteki :). Chyba najbardziej pomaga mi Doppelherz aktiv Na gardło Forte, który łagodzi chrypkę i kaszel, a dodatkowo przy stosowaniu występuje efekt inhalacji dróg oddechowych.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja lubię połączenie herbaty z miodem oraz tabletek na ból gardła, jest to combo, które zawsze na mnie działa.

    OdpowiedzUsuń

♥Zapraszam do obserwowania
♥ Komentowania
♥ Wchodzę na każdy blog który podacie w komentarzu
♥ Nie chcę czegoś komentarzy - kopiuj wklej, tylko takich prosto z serduszka :)
♥ Jestem zainteresowana współpracą z firmami i blogami