30 mar 2015

#pracadomowa ,,Jakie poznane Rzymskie wynalazki budzą twój podziw i dlaczego?"

Hej! Wpadłam na pomysł że będę wrzucać wam tu swoje opowiadania, charakterystyki itd. Może komuś się przyda, a moje 2,5h nie pójdzie tylko na moją ocenę ale na grono kilku osób ;)
Praca nie jest napisana idealnie pod względem stylistycznym, ale nie starałam się jakoś nadmiernie; pani ma oceniać treść, o tym o czym jest praca, a nie jak jest napisana.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Według mnie najlepszym i najbardziej pożytecznym wynalazkiem Rzymskim są akwedukty. Nie uważam tak tylko dlatego że nadawało to miastu porządny, poukładany i ogarnięty wygląd, ale też pomagało utrzymaniu Rzymu w dobrym stanie, dawało to także stały dostęp do wody mieszkańcom co spowodowało możliwość lepszego dbania o swoją higienę, oraz nikt nigdy nie był spragniony. Wodociągi umożliwiały także powstanie łaźni, czyli drugiej z kolei, ważnej rzeczy w dziedzinie rozwoju gospodarki Rzymu. Ludzie mogli gdzie przychodzić się odprężyć, umyć oraz pogadać. Koszta tego o dziwo nie były drogie, co w dzisiejszych czasach często się zdarza.
 Pisząc tę pracę nie mogę zapomnieć też jednym z najważniejszych Rzymskich wynalazków którym są oczywiście drogi Rzymskie, jak sama nazwa wskazuję były to drogi, było ich bardzo dużo i były bardzo długie, dzięki czemu jestem aż zmuszona złożyć wyrazy podziwu! Bo rzymianie spędzali całe dnie, miesiące i lata na ich budowę, nie można powiedzieć że były na darmo, bo nie były. Bardzo ułatwiały ludziom życie, nie tylko zwykłe przechadzki z miasta do miasta, ale też wojownikom umożliwiały szybsze przedostanie się do danego celu. Były bardzo starannie wykonane, dowodem na to jest sam fakt, że przetrwały aż do dziś!
 Następną rzeczą którą pragnę tu pochwalić jest Forum Romanum, czyli dzisiejszy urząd miasta. Bardzo podoba mi się to, że wszystko jest jest umieszczone obok siebie, nie trzeba chodzić z miasta do miasta by raz oddać cześć Westcie, a raz pójść zobaczyć świątynie Zgody, jeszcze kiedy indziej podejść do mównicy. Wszystko jest w jednym miejscu, jest porządek, nie ma bałaganu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

♥Zapraszam do obserwowania
♥ Komentowania
♥ Wchodzę na każdy blog który podacie w komentarzu
♥ Nie chcę czegoś komentarzy - kopiuj wklej, tylko takich prosto z serduszka :)
♥ Jestem zainteresowana współpracą z firmami i blogami